2. Berätta om staden du bor i.

Hade helt glömt bort dessa, förlåt!
 
Jag bor inte i en stad, utan en by. Jag bor i byn Bodås, känd för Bodåsgruvan. Där det tidigare odlats svamp i, men   de lagrar whiskey där nu. 
 
I lilla plutt byn Bodås bor inte så många, men jag känner de flesta. Dock så är det några nya som flyttat hit, vilket är bra!
Detta är faktiskt en väldigt trevlig by, dock skulle jag vilja att det fanns en buss som gick hit och affär.. 
Jag har bott här istorsätt hela mitt liv och skulle inte velat växa upp någon annanstans. Närheten till skogen, de bra lekställerna för småbarn osv. Finns massa platser för barn att utforska. Det har även funnits en skola här, som står kvar, men används inte. Vilket är synd, eftersom den ligger så bra till som den gör. Barn kan leka i skogen på rasterna osv.
 
Det var lite kort om Bodås!
 
 
Gammal bild, står inte Bodås svamp nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0